Vision og idegrundlag

Vision
Det er foreningens vision, at alle præ-diabetikere bliver informeret om, hvorledes de kan undgå udvikling af type 2 diabetes, og at alle type 2 diabetikere bliver oplyst om, hvorledes de gennem ændret kost og livsstil uden diabetesmedicinering kan få kroppen til selv at falde tilbage i en sund regulering af blodsukkeret.
Målet er at få antallet af nye tilfælde på af type 2 diabetes reduceret væsentligt og at få antallet af behandlingskrævende type 2 diabetikere mere end halveret, så hovedparten af alle senkomplikationer undgås.

Idegrundlag
Foreningens idégrundlag er baseret på Quit Diabetes konceptet suppleret med medlemmernes
omfattede erfaringsgrundlag.
Ideen er gennem kommunikation og information at udnytte foreningens medlemmers erfaring til at gennemføre vision og mål – herunder etablering af en database med madopskrifter og etablering af  et debatforum, hvor brugere af Quit Diabetes konceptet kan udveksle erfaringer og søge råd.
Foreningen har ingen kommercielle mål (profit), men må nødvendigvis have en vis kapital til initiativer, hjemmeside og nødvendige omkostninger som transport, porto og andet operativt nødvendigt.